Faydalı Dosyalar ve Uygulamalar
Selam arkadaşlar oyun daha çıkmadan biz geliştirmelere adım attık. Çıkartılan nesneleri bir çok BF oyunu için kullanabilirsiniz. Zamanınız ve tecrübeniz var ise örneğin kendinizde Battlefield 2 Bad Company 2 diye bir mod geliştirebilirsiniz. Fakat Bad Company 2 kadar kalite beklemeyin, sadece objeler, sesler, kaplamalar kullanılabilir.
FBRB Arşivlerini Açma
Oyunun dosyaları .FBRB uzantısı adında sıkıştırılıp arşivlenmiştir. Yapılan arşivi mevcut arşiv programları açmamaktadır. Ek bir program aracılığıyla ve scripts sayesinde .FBRB uzantıları açabilmekteyiz, bu programın adı ise Quick BMS.
QuickBMS'yi indirin:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]FBRB uzantıları açabilmek için script'i indirin:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.] (Sağ tıklayıp farklı kaydet diyin)
İndirdiğiniz QuickBMS'yi arşivden çıkardıktan sonra çalıştırın. İlk olarak programda açmanız gereken indirdiğiniz yardımcı scripti açmaktır, kaydettiğiniz yeri bulup fbrb.bms'yi açın. Script'i tanıttıktan sonra size uygun bir fbrb dosyasını açalım.
Örneğin: C:\Program Files\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2 - BETA\Dist\win32\levels\mp_012gr bölümündeki ingame-00.fbrb dosyasını program aracılığyla açalım. Açtıktan sonra kaydetmeniz gereken bölümü sormaktadır, burayıda kendiniz belirleyebilirsiniz. Ben belgelerimde betabad klasörü açarak içine çıkarttım.
Eğer script'i indiremediyseniz aşağıdaki kodları kopyalıp yeni bir metin belgesi açtıktan sonra kaydedip uzantısı fbrb.bms yapın.
- Kod:
-
# Battlefield: Bad Company (script 0.1.3)
# script for QuickBMS http://aluigi.org/papers.htm#quickbms
endian big
comtype deflate
idstring "FbRB"
get SIZE long
savepos OFFSET
set MEM_FILE long 1
callfunction gzip_fbrb_sux
math OFFSET += SIZE
get SIZE asize
math SIZE -= OFFSET
goto OFFSET
set MEM_FILE long 2
callfunction gzip_fbrb_sux
get VER long MEMORY_FILE
get INFO_OFF long MEMORY_FILE
savepos NAME_BASE MEMORY_FILE
math INFO_OFF += NAME_BASE
goto INFO_OFF MEMORY_FILE
get FILES long MEMORY_FILE
for i = 0 < FILES
get NAMEOFF long MEMORY_FILE
get DUMMY long MEMORY_FILE
get OFFSET long MEMORY_FILE
get SIZE long MEMORY_FILE
get XSIZE long MEMORY_FILE
get NAMESZ long MEMORY_FILE
savepos TMP MEMORY_FILE
math NAMEOFF += NAME_BASE
goto NAMEOFF MEMORY_FILE
#getdstring NAME NAMESZ MEMORY_FILE
get NAME string MEMORY_FILE
goto TMP MEMORY_FILE
log NAME OFFSET SIZE MEMORY_FILE2
next i
# fbrb sux, it specifies a wrong size for the gzip file in some archives (like ondemand_awards-00.fbrb)
# so when QuickBMS goes at its end to find the uncompressed size field it finds a zero... bad
startfunction gzip_fbrb_sux
savepos TMP_OFF
endian little
get GZIP_SIGN short
if GZIP_SIGN == 0x8b1f
get CM byte
get FLAGS byte
get MTIME long
get XFL byte
get OS byte
if FLAGS & 4
get TMP short
getdstring TMP TMP
endif
if FLAGS & 8
get TMP string
endif
if FLAGS & 16
get TMP string
endif
if FLAGS & 2
get TMP short
endif
savepos TMP
math SIZE += OFFSET
math SIZE -= 4 # uncompressed size
goto SIZE
get XSIZE long
math SIZE -= TMP
if XSIZE < SIZE # so also if it's 0
math XSIZE = SIZE
math XSIZE *= 12 # enough?
endif
if MEM_FILE == 1
clog MEMORY_FILE TMP SIZE XSIZE
else
clog MEMORY_FILE2 TMP SIZE XSIZE
endif
else
if MEM_FILE == 1
log MEMORY_FILE OFFSET SIZE
else
log MEMORY_FILE2 OFFSET SIZE
endif
endif
goto TMP_OFF
endian big
endfunction
RES Dosyaları
.res dosyaları oyunun varlıklarını içerin: Kaplamalar, Meshes, Sesler, Filmler. Resim dosyaları dışında bazı .res uzantılarını BIG arşivini açan programı ile açabiliriz. BIG arşivi aşağıda anlatılımıştır.
Kaplamalar / Resimler
Remdul's FrostyBits Texture Converter: Orjinal .Res kaplama dönüştürücüsüdür.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]PiratePlunder's ResView: Tarayıcı aracılığıyla .res dosyaları arasında gezebilir, önizleyebilir ve farklı kaydedebilirsiniz.
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Bu programlar bfeditor kullanıcıları tarafından geliştirilmiştir.
Filmler
.bink uzantısı filmleri oynatabilmek için Bink Movie Player'e ihtiyaç duyulur.
BINK Movie Player:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]BIG Arşivleri
.Big arşivlerini açmakta ise Dragon Unpacker adlı program bize yardımcı olmaktadır.
Dragon Unpacker:
[Linkleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]DBX Dosyaları
.dbx dosyaları bir nesnenin kodunu içeren kaynak dosyalardır. Battlefield 2'de bu tür kaynak dosyalar .con uzantısına sahiptir. Bu dosyaları basit bir not defteri ile açabiliriz. Kaynak kodlar hareket ayarları, vuruş ayarları, canlandırma, ağaçlar, oyun modları gibi tüm ayarları değiştirebiliriz.